Blog F1Brand

Czy warto mieć menedżera firmy na Facebooku?

business_manager_facebook_f1brand

Kilka miesięcy temu zadzwonił do nas klient z prośbą o pomoc. Agencja która prowadziła dla niego fanpage firmowy, a z którą zerwał już umowę nie odpowiadała na maile i telefony i nie mógł w 100 proc odzyskać swojego konta.

Okazało się, że klient nie posiadał Menedżera firmy i administrator agencji ustawił siebie jako właściciela strony. Takich przypadków trafia się nam niestety bardzo wiele, dlatego warto sobie uświadomić, że brak Manedżera jest dużym kłopotem.

Jakie mogą być tego jeszcze skutki? Najwyższe uprawnienia do naszej strony firmowej posiadają osoby spoza naszej firmy. Jeśli będziecie chcieli zmienić agencję, nie będziecie mogli nadać jej pełnych uprawnień. Do tego jest duże prawdopodobieństwo, że stracicie konto na Instagramie jeśli jest powiązane z kontem na Facebooku. Przy przejściu konta na profil biznesowy, Instagram tworzy automatycznie Menedżera. Jeżeli administrator ma dostęp do fanpage’a, to może wręcz nieświadomie, z poziomu aplikacji mobilnej, stworzyć Menedżera Firmy.

To tylko jeden z aspektów braku Menedżera. Pamiętajmy, że tylko konta podpięte pod niego mają dodatkowe możliwości przy tworzeniu reklamy. Dla przykładu mogą korzystać z części grup niestandardowych odbiorców – np. tych opartych o dane klientów,  a reklamy ustawiane przez niego są tańsze i bardziej efektowne.

Jak go założyć, obsługiwać i nadawać dostępy? Poniżej przeprowadzimy Was przez cały ten proces.

ZAKŁADAMY MENEDŻERA FIRMY

Samo założenie Menedżera jest banalnie proste. Do utworzenia konta w Menedżerze firmy potrzebny jest profil na Facebooku. Do logowania się do Menedżera firmy używasz nazwy użytkownika i hasła do konta na Facebooku. Metoda ta jest znacznie bezpieczniejsza niż logowanie się za pomocą adresu e-mail i hasła.

Krok po kroku Facebook sam Was przeprowadzi przez założenie konta, wystarczy wejść na link: https://business.facebook.com/overview nacisnąć Utwórz konto, wpisać nazwę firmy, swoje imię i nazwisko oraz firmowy adres e-mail i kliknąć dalej. Na końcu wprowadzicie dane firmy i klikamy wyślij. Gotowe!

dodawanie osób w MENEDŻERZE FIRMY

W momencie rozpoczęcia współpracy z agencją, czy nową osobą która będzie zarządzać naszymi Social Mediami, warto przydzielać dostępy do kont reklamowych i fanpage’a z poziomu Menedżera poprzez nadanie statusu partnera. Pamiętajmy, że tylko administratorzy mogą dodawać partnerów, a partner musi również mieć założonego Menedżera. Potrzebny będzie Wam identyfikator firmowy partnera, który znajdziecie przechodząc do karty Ustawienia firmy, w sekcji Informacje o firmie. Identyfikator znajduje się na samej górze karty „Informacje o firmie”. Przejdźcie do tej karty i w obszarze „Użytkownicy” należy kliknąć „Partnerzy”. Kliknąć przycisk „Dodaj” i wybrać opcję „Nadaj partnerowi dostęp do zasobów”. Potem już musicie tylko wpisać identyfikator partnera firmy, którego chcemy dodać i kliknąć „Dalej” i możecie dodawać partnerów do różnych zasobów. Jak to zrobić? Na początku, w pierwszej kolumnie, należy wybrać typ zasobu. W drugiej – zasoby, do których chcecie dodać partnera. W trzeciej kolumnie przypisujemy rolę partnerowi. Pamiętajcie, żeby na koniec kliknąć opcję „Zapisz zmiany”. Partner zobaczy teraz zasoby przypisane mu w Menedżerze firmy.

Jeżeli pracujecie w agencji i posiadacie numer Menadżera Firmy, możesz również wysłać prośbę o dostęp. Wystarczy, że podczas składania wniosku określicie, jaka będzie Wasza rola w organizacji i podacie dane kontaktowe osoby, która potencjalnie jest administratorem Menedżera po drugiej stronie.

Pamiętajmy, że pozwali to zachować przejrzystość dostępów, ograniczyć również zagrożenie przejęcia kont, do wiadomości, baz danych, wyników z kampanii, budżetów  czy danych z Pixela Facebooka, które powinny być regulowane umowami o poufności.

Reasumując, jakie korzyści daje nam Menedżer Firmy?

Przede wszystkim umożliwia nam zarządzanie uprawnieniami z jednego miejsca. W jednym podglądzie widzisz użytkowników, stron którymi zarządzasz, konta na Instagramie i konta reklamowe należące do Twojej marki. Po drugie pozwala hierarchizować poziom dostępu oraz nadawanie ról takich jak reklamodawca, redaktor, moderator czy analityk. Menedżer ułatwia też zarządzanie katalogami produktów i daje dużo więcej możliwości reklamowych. Do tego wszystkiego zabezpiecza on Wasze zasoby. Posiadając Menedżera Firmy, możesz włączyć dodatkowe zabezpieczenia i przy każdej próbie uzyskania dostępu do konta w z nowego komputera lub telefonu konieczne będzie wprowadzenie specjalnego kodu zabezpieczającego.

 

Dagmara Kleczewska

Menu