Blog F1Brand

Facebook Audience Insights – dlaczego warto korzystać ze statystyk grup odbiorców?

Facebook_audience-insights-dlaczego-warto-wykorzystywac-statystyki-grup-odbiorcow-f1brand-marcelina-lipska

Facebook Audience Insights, czyli Statystyki Grup Odbiorców to jedno z moich ulubionych narzędzi, które dostarcza ciekawych danych o naszych fanach, a także ogólnie o ludziach na Facebooku, dzięki czemu możemy ich lepiej poznać! Jak mantrę już powtarzam, że analiza danych jest dzisiaj jak złoto, a szczególnie teraz, w czasie przyspieszonej digitalizacji, zrozumienie zachowań i potrzeb użytkowników powinno być na pierwszym miejscu.

Przeprowadzając audyty kont na Facebooku zarówno w MŚP, jak i w korporacjach, bardzo często spotykam się z sytuacją, że w firmie o Facebook Audience Insights nikt nie słyszał, a nawet jeśli słyszał, to nigdy tego narzędzia nie wykorzystywał. To duży błąd!

Jeśli jeszcze nie analizowałeś danych w Audience Insights to czas to nadrobić! Narzędzie znajdziesz w Business Managerze.

Facebook Audience Insight_f1brand_Marcelina_Lipska

Dlaczego warto korzystać z Facebook Audience Insights?

To kopalnia wiedzy o Twoich fanach! Jeśli tylko Twój profil ma na Facebooku min. 1000 fanów, możesz dowiedzieć się o nich wielu cennych informacji i wykorzystać je zarówno w komunikacji, jak i przy tworzeniu czy optymalizacji kampanii reklamowych.

Z Audience Insights wyciągniesz dane o swoich fanach dotyczące:

  • demografii – wiek i płeć, status związku, poziom wykształcenia, branże, stanowisko
  • polubień stron w różnych kategoriach tematycznych
  • lokalizacji – miasta, kraje, najpopularniejsze języki
  • aktywności – np. z jakich urządzeń korzystają Twoi fani, jak często komentują na Facebooku, udostępniają posty czy klikają w reklamy

Facebook Audience Insight_f1brand_Marcelina_Lipska_fani

Dzięki temu dowiesz się czym tak naprawdę interesują się Twoi fani, jakie strony lubią, jaki mają styl życia. Będziesz mógł przeanalizować swoją komunikację, sprawdzić czy język i styl w jakim piszesz rzeczywiście pasuje do Twojej grupy docelowej. Możesz prześledzić jaką komunikację prowadzą i jak angażują użytkowników najpopularniejsze strony wskazane przez Twoich fanów – to także źródło bardzo ciekawych insightów konsumenckich.

Facebook Audience Insight_f1brand_Marcelina_Lipska_kategorie

 

Facebook Audience Insight_f1brand_Marcelina_Lipska_polubienia

Analiza danych z Audience Insights pozwoli Ci zaplanować bardziej efektywne i skuteczne reklamy na Facebooku. Z jednej strony znasz zainteresowania swoich fanów, z drugiej zaś ich dogłębna analiza może uchronić Cię przed wieloma błędami w ustawieniach kampanii. Czy wiesz, że np. dla zainteresowania: coaching, polubioną stroną numer jeden nie jest wcale Mateusz Grzesiak, a: Zdelegalizować coaching i rozwój osobisty – chyba nie do takich fanów chciałbyś docierać? Inny przykład zainteresowania: towary luksusowe, przy którym pojawiają się takie polubione strony jak: KiK, Homla, Home&You, AliExpress, Hebe, Rossmann, Jysk – pytanie czy to na pewno dobre zainteresowania ludzi, którzy mieliby kupić u Ciebie szal z wełny alpaki za 1200 zł?

Facebook Audience Insights możesz wykorzystać nie tylko do analizy danych swoich fanów, ale ogólnie ludzi, którzy korzystają z Facebooka, aby przeanalizować różne zainteresowania, zachowania. Możesz sprawdzić np. czym interesują się rodzice dzieci w wieku 3-5 lat i zobaczyć, że wśród najpopularniejszych blogów osobistych pojawiają się Mama Fizjoterapeuta, Hafija.pl, Mama lekarz rodzinny, srokao.pl, Pan Tabletka, a wśród autorów Matka Wariatka Wiola Wołoszyn i Blog Ojciec – może warto zaprosić ich do kampanii jako influencerów?

statystyki_grup_odbiorcow_f1brand_marcelina_lipska_rodzice

Ilość zainteresowań, zachowań czy innych zaawansowanych danych, które możesz wyciągnąć jest naprawdę ogromna!

Facebook Audience Insight_f1brand_Marcelina_Lipska_zainteresowania

W 2018 roku Facebook umożliwiał jeszcze w Audience Insights analizę niestandardowych grup odbiorców. Można było na przykład sprawdzić czym interesują się osoby, które wchodzą na naszą stronę internetową (jeśli mieliśmy zainstalowany Pixel Facebooka) – ta opcja została niestety zawieszona, ale mam nadzieję, że jeszcze wróci.

 

Facebook Audience Insights to narzędzie, do którego powinieneś regularnie zaglądać, analizować dane swoich fanów, jeszcze lepiej tworzyć i segmentować odbiorców,  szukać insightów konsumenckich i wiele innych. Zacznij korzystać z tego narzędzia już dziś!

Menu